vrijdag 2 september 2011

Ronde 8 van de #Kunstlinie actie



9. Theater
Het juiste antwoord van deze ronde is doek. De link naar theater binnen de Kunstlinie is dan natuurlijk snel gelegd. Hieronder wederom een paar cursussen maar ook een fascinerende lijst met allerlei soorten theater.

Zelf theater maken bij de Kunstlinie:


Theater volgens wikipedia:
Theater is een verzamelnaam voor de kunstvormen die levende voorstellingen voor publiek maken.

Bron: Wikipedia

Cursist van de Kunstlinie aan het woord:
Naam: Imke Zeinstra
Leeftijd: 19 jaar
Opleiding: Theater

,, Ik ben zowat opgegroeid met de Kunstlinie!”
Vanaf mijn achtste levensjaar is kunst en cultuur een belangrijk onderdeel in mijn leven. Gedurende mijn opvoeding vonden mijn ouders het van belang dat ik hiermee in aanraking kwam en wist dan ook al snel het toenmalige ckv te vinden. In eerste instantie heb ik mij georiënteerd binnen diverse disciplines waarbij ik elk kwartaal kennis maakte met een nieuwe kunstvorm. Denk hierbij aan dans, toneel, zang en beeldende vorming. De vonk is overgeslagen bij toneel en dans en vanaf dat moment ben ik wekelijks te vinden in de Kunstlinie. Maar niet alleen Imke is aangestoken met het Kunstlinie virus ook haar zusje volgt bij ons dansles, haar moeder beeldhouwen en haar vader theatersport.
De kracht van de Kunstlinie ligt in het feit dat dit een super mooi gebouw is. Alle disciplines zitten in een gebouw en dat maakt de Kunstlinie heel erg uniek en speciaal. Het is ook de meest toegankelijke plek in Almere om een cursus te volgen.
Ik leer zoveel bij de Kunstlinie. Je leert met je teksten om te gaan en hoe je echt je personage wordt. Daar haal je veel kracht uit. En je wordt heel erg goed begeleidt bij je persoonlijke ontwikkeling als acteur. Talentontwikkeling is een geleidelijk proces, ik kan mij nu veel beter inleven in een personage dan vroeger. Het verandert ook van je tekst opdreunen naar echt iets spelen. Daarnaast heb ik een passie voor theatrale fotografie en wil daar ook graag verder mee. Ik zal aankomend seizoen starten met de kunstacademie.