woensdag 1 juni 2011

Niet verdwalen…

Wie zijn eigen weg volgt, verdwaalt nooit.
En wie zijn weg nog niet gevonden heeft, gebruikt zijn grootste passie om er een te vinden!
Éigenlijk is het leven en de weg die je aflegt om je doel te bereiken één groot doolhof vol
beproevingen, die je telkens weer testen op je wilskracht en rechtvaardigheid. Je steeds
weer voor verleidelijke keuzes leggen, díe de reis uiteindelijk alleen maar vertragen...
Terwijl een zanger zich zingend laat leiden door een microfoon, gebruikt een schilder zijn verfkwast. En terwijl hij zijn lange levensweg aflegt over de paden, schildert hij een onophoudelijke lijn langs de muren. De lijn begint bij zijn eerste tekening, gaat door tot zijn eerste expositie en éindigt in het gelukkigste geval in een museum. En net als dat elke schilder hoopt ooit zijn werk in een grote stad of musea terug te zien, hoopt een zanger ooit een wereldster te zijn, een musicalartiest op Broadway te staan en ik het te maken in de media!

Mijn naam is Jiron.
Ik ben zestien jaar en woon, na op mijn tiende verhuisd te zijn uit het kleine dorpje Soest, in
Almere, waar ik mijn laatste schooljaar doe op het Buitenhout college. Naast school, doe ik
hier tevens een stage voor.
Mijn droom? Het maken als acteur, schríjver én daarnaast zanger. Behoorlijk veel en
daarom besloot ik goed na te denken over wát voor stageplek nou het beste bij mijn
toekomstplannen zou passen. Ik hoefde er niet lang over na te denken. Ik had mijn zinnen
gezet op ‘De kunstlinie’, een fantastisch kunstencentrum waar allerlei toffe cursussen worden
gegeven voor jong én oud. Zelf doe ik er de jaarcursus ‘Musicalschool’, dat mij steeds meer
begint te bevallen!
Maar terugkomend op mijn stage; ik werk er nu al sinds begin september en heb er in de
afgelopen weken al veel geleerd. Zo verzamelde ik nieuwtjes en berichten voor het Amateur
kunst informatiebulletin en begeleidde ik een groot koor van meer dan honderd man een
avond lang naar hun kleedkamer, repetitiezaal en uiteraard het podium! Dit was voor De
Cultuurnacht waar het koor optrad, een geslaagd festival, met optredens van o.a Karin
Bloemen, Ali B, Danny De Munk en Ernst Daniel Smid. Het was de eerste keer dat ik zoiets
groots op dat vlak mocht doen en alles verliep gelukkig vrij goed! Naast dit alles, hou ik
wekelijks de hyvespagina bij en schrijf dus vanaf vandaag wekelijks een leuk blogje, die
jullie hópelijk elke week genoeg zal boeien! Verder is het naast de standaart envelop & print
werkjes gewoon een hele leuke stage, met vooral veel toffe collega’s!
Ik hoop er in elk geval de komende maanden nog erg veel plezier te beleven en zoveel
mogelijk te leren. Én natuurlijk zal ik wekelijks een leuk blogje bijhouden, dus hou de site in
de gaten en leer met deze blog meer over De Kunstlinie, de musicalschool en natuurlijk mijn
stage kennen!

Met muzikale greetz,

Jiron Brouwn
www.dekunstlinie.nl
[i]Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes via onze [url=http://officielekunstlinie.hyves.nl]Hyves[/url], [url=http://twitter.com/#!/Kunstlinie]Twitter[/url] en [url=http://www.facebook.com/profile.php?id=100001838434343#!/profile.php?id=100001838434343]Facebook[/url]![/i]

[gadget]<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/WM4yrzLKdoI"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/WM4yrzLKdoI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>[/gadget]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten